kina95

Alla inlägg under februari 2011

Av Kristina Pettersson - 27 februari 2011 15:32

Hej!


Idag har det varit så otroligt tråkigt! Var på McDonalds för några timmar sen och åt.. Känner mig som en tjockis, usch!


Jaja, annars har det inte hänt mycket. Som valigt helt enkelt :) Sista dagen på sportlovet... :( tråkigt! Har varit sjuk så jag har inte haft mycket lov alls...

Det är så orättvist!!

Nu ska jag gå.. ses

Av Kristina Pettersson - 26 februari 2011 19:02

Hej!


Sitter här med mina "djupa funderingar" igen. Det finns så mycket frågor som man inte kan svara på. Har någon tänk på vad det är som kommer avgöra ens liv?

Ens framtid och karriär eller hur länge man ska leva. Det finns så mycket. Har haft mycket funderingar om vad det är som ska avgöra min framtid. Kanske redan på mån, när man lämnar in papprena om gymn. valet. Usch vad det känns läskigt!!

Sista andetaget innan framtiden på pappaer ska lämnas in. Och visst låter det som en "steriotyp" när man skriver det men faktum är att det är sanningen.


Nu ekar musiken i öronen för att försöka trycka undan tankarna. Rytmen fyller trumhinnan och det låter bra, riktigt bra...

Musiken har alltid spelat stor roll i livet för mig. Ända sen jag fick min första "idol" har den pumpats ur högtalarna. Nu finns det bara em person som uppfylla kraven. Och ribban är lagt på "hög nivå" dit ingen mer än han kan nå. Michael Jackson. Visst lyssnar jag på annat också men det är något speciellt med honom. Den mystiska masken som ingen riktigt känner eller som ingen riktigt "vågat" lära känna. Kan det vara så att han missförstodd? Eller är alla anklagelser sanna? Det ända jag kan säga med garanti är att han är grym när det gäller musik!

Av Kristina Pettersson - 21 februari 2011 21:55

Hej!


Nu var de dags för inlägg igen!



Är så fruktansvärt sjuk att det inte blir något Motala :( Har haft 39 graders feber i snart 5 dagar och först idag sjönk den till 37.8 :) Ja, förutom det har det inte hänt mycket. Har inte gjort ett SKIT på hela helgen! Vill så gärna bli frisk och åka hem till kompisarna och släkten i lilla Motala! Hade hoppats på lite återförening efter alla dessa månader som passerat. Känner mig verkligen inte hemma här, det fattas något men det löser väll snart hoppas jag. Vill börja om, ny skola och ny klass där ingen känner varandra. Vad skönt det ska bli!



Hade tänkt spendera min julklapp men det har inte heller blivit av, denna djävulska sjukdom tar alldrig slut! :(  Hörde en väldigt vis person på tv:n här om dan. Han sa att om man önskar något finns det en anledning att jaga det. Att man i sinnom tid hinner ifatt det. Det verkar så sant på något sätt. Sitter här i ett helt svart, nedsläckt rum utan någon helst aning om vad jag skriver. Det bara kommer och det känns så underbart! Det finns en anledning till allt. Började skriva lite på böcker när jag var yngre men det har alldrig blivit som jag tänk mig. Hur kort eller långt jag skrivit så tog orden slut så fort. Även om jag bara ville att allt skulle flyta på.



Jag tror inte att man kan sätta sig ner med tanken: "Nu ska jag skriva en underbar bok" för det funkar inte alls. Man måste spotta ut orden, vilket tar tid. Har i alla fall börjat igen. Den här gången utan tankar på hur mycket jag ska skriva eller vad det handlar om. Letar fakta i livet, i drömmar och framförallt i dom underbara gamlingarnas "historier". Det ger så mycket. Sånt som är så lätt men som blir så svårt är underbart. Det finns så mycket som jag går igång på. Någon lite bild med en sten, det kan vara en hel historia om en konstig flygkrash.



Det här låter så patetiskt. Eller? Finns det någon där ute som känner detsamma? Någon som har samma tankar och idéer. Det skulle kännas bra att inte vara ensam i såna här fall. När man känner sig så inspirerad att det bara flyter på (som nu) men man kommer inte på något att skriva om. Det stör mig så mycket. Viljan att göra något men inte lyckas. Det är det värsta som finns! Men vad gör man inte för att få skriva av sig! Personen som kom på "bloggen" är så SMART. Måste tjäna sjukt mycket pengar på det :) Någon gång i livet drömmer man om framgång. Att bli rik och flytta till en allt för stor villa med allt för många rum. Att lyckas i livet. Det vill jag. Det ska jag.



SLUT...

Av Kristina Pettersson - 16 februari 2011 16:22

Hej!


Sorry för den superdåliga updateringen!! Det har varit så långtråkigt och jag har helt enkelt inte orkat alls. Hur är det annars då?

Själv mår jag bra, har haft en sååå tråkig vecka/helg.

Seriöst, vet knappt hur man umgås med folk längre!! :( måste börja träffa folk igen, helt sanslöst!!


Ja, sluttjatat om det. Nu sitter jag och i alla fall försöker fånga era intressen vilket inte funkar så bra! Har fastnat i något konstigt beroende av gammal musik. Det finns inget mer underbart än Quincy Jones och Lionel Richie. Herregud, det låter väll helt segt..

Nu lyssnar jag på en ny låt antar jag att det är, men producerad av Quincey Jones. En helt fantastisk producent som bland annat stod för det ståra genomslaget för Michael Jacksons "Thriller" album. Mycket kul att se honom lyckas med det han gjort så bra igen.

Ja, det var väll allt jag hade idag antar jag.

Ses och hörs snart :)

P.s här kommer låten:

Av Kristina Pettersson - 2 februari 2011 20:59

Hej!


Nu sitter jag vid nya datan och det är as nice :) Annars har jag integjort så mycket idag.. Skulle på gymnasiebesök igentligen men det var så mycket att gjöra i skolan så jag hann inte det...

Jaha ja.. Hänt annars i allas liv då? Något roligt?


Jag har sedan några månader kännt mig jätte stressad. Vet inte varför men det tar mycket på krafterna... Någon som har något tips så man kan slappna av lite? Jag blir helt galen snart med alla dessa inlämningar och alla prov och muntliga redovisningar och läxförhör mm.

Hittade en asbra låt.. Tittade faktiskt på "Mauro och Pluras kök" där Lars Winnerbäck var med och spelade sin underbara låt "Elegi" . Ni får helt enkelt ta och lyssna på den!!


Jag har ju öppnat en annan blogg här på bloggplatsen där ingen av mina kompisar har fått användarnamnet. Det har lyckats riktigt bra! Hade 97 besökare i Jan :) !

                                                  

  ***


Nu hade jag tänkt att sluta. Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer nu. Vi hörs väll snart igen hoppas jag :)

Puss och kram på er.


P.S här kommer dagens låt :)

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du för stil ?
 Emo
 Fjortis DAAH
 goth
 Brat
 mig sj
 bry dig inte !

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards